Jak promować firmę w Internecie? 4 darmowe sposoby

Promowanie firmy w Internecie brzmi dla wielu przedsiębiorców bardzo enigmatycznie. Zagwozdka ta często dotyczy osób działających w biznesie od lat, których doświadczenie związane z promocją nie obejmowało usług internetowych. Obecnie na rynku jest wiele profesjonalnych firm, które świadczą usługi w tym zakresie. Nie trzeba jednak inwestycji zarobionych pieniędzy, by zwiększyć popularność własnej marki przez Internet. Oto 4 proste sposoby!

  1. Znajdź swoją niszę!- odnajdź własne grono odbiorców. Jeśli jesteś początkujący w społeczności internetowej musisz wiedzieć, że najlepiej jest trafiać do określonej grupy osób. Jeśli przykładowo sprzedajesz buty damskie, a Twoim zamysłem było pozyskanie klientów wśród kobiet w wieku 20-30 lat, odszukaj niszy (konkretnej grupy społecznej), która się do niej zalicza. Będą to osoby zaznajomione z tajnikami, a duża ich część posiada konto w social mediach.
  2. Social media – Facebook, Instagram, Twitter, TikTok – to właśnie te portale cieszą się ogromną popularnością wśród społeczności internetowej. Założysz tu darmowe konta. Będziesz publikował zdjęcia i edukował potencjalnych zainteresowanych w zakresie Twojej działalności. Niegdyś prowadzenie biznesu wiązało się z tajemnicą. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców pokazuje swoje działania „od kuchni”, co pozwala uwiarygodnić jakość i podejście do produkcji czy świadczonych usług.
  3. Dodanie lokalizacji firmy do Google Maps- załóż konto Google Moja Firma i postępuj zgodnie z instrukcjami. W ten prosty sposób Twoja firma będzie widniała w wynikach wyszukiwania klientów z okolicy. Ta sama fraza wpisana w różnych częściach kraju wyświetli zupełnie wyniki (wpisane hasło „restauracja” w Warszawie wyświetli lokalne restauracje w stolicy, to samo słowo wpisane w Zakopanem wskaże na mapie lokalizacje tamtejszych punktów gastronomicznych). Algorytmy Google działają w zaawansowany sposób, a technologia wciąż ulega rewolucji.
  4. Youtube – Nie bój się mówić do kamery. Bezpośredni kontakt z klientami nie zawsze jest możliwy. Aby zaistnieć w Internecie i stworzyć ciekawy content (treści, informacje) wystarczą chęci, czas i pomysł. Skoro prowadzisz własną firmę, doskonale znasz się na branży i jej tajnikach. Nie musisz zdradzać tajemniczej receptury Twoich dań, jeśli prowadzisz restaurację, ale udowadniając w filmach, że znasz się na diecie, dbasz o porządek w lokalu i zapleczu, a Twoi pracownicy tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca- powinieneś to wykorzystać.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *